kimsdailythings.reismee.nl

LOMBOK, SCOOTER RIJDEN EN OP DE VULKAAN

Met de boot vanuit Bali zijn we naar Lombok gevaren. De dag voordat wij met de boot gingen lazen we in het nieuws dat er een boot ontploft was die van Bali naar Lombok ging. Niet echt een geruststellende gedachte zo vlak voor vertrek… maarrrrrrr, onze reis was gelukkig veilig! Na twee uur op de boot kwamen we aan in dit mooie hotel. We zagen gelijk een groot verschil vergeleken met Bali: de rust. Lombok is zoveel rustiger. Veel minder verkeer, minder rommel en nog een opmerkelijk verschil is dat de mensen hier moslims zijn. Lombok is voornamelijk een islamitisch eiland (zo’n 90%) en een klein deel is maar Hindoestaans. Hierdoor zijn er veel minder tempels maar meer moskeeën.

voor het volledige verhaal , klik door op de link

GILI TRAWANGAN, SNORKELEN EN MOOIE STRANDEN!

Vandaag helaas alweer het laatste deel van onze reis. Wat zijn die drie weken snel gegaan! Drie nachten hebben wij doorgebracht op het Gili-eiland Trawangan en hebben onder andere met schildpadden gezwommen, duizenden visjes gezien, nog nooit zulk helder water gezien en hebben we enorm relaxt onze vakantie afgesloten. Lees snel verder door op deze link te klikken

ROADTRIP IJSLAND – Skaftafellsjökull en Svartifoss, Fjallsárlón – DAG 4-5

In deze blog bezoeken we een aantal watervallen in het zuidoosten van IJsland en gaan we naar 1 van de mooiste watervallen van IJsland , de Svartifoss! Voor het volledige verhaal , klik op deze link

ROADTRIP IJSLAND – GOLDEN CIRCLE EN VEEL WATERVALLEN – DAG 2-3

We gaan verder met onze roadtrip door IJsland. Vandaag, dag 2, vertrekken we van Grindavik naar Selfoss en verkennen we de golden circle. De golden circle is een ontzettend toeristische attractie als je in IJsland bent. Hier vind je verschillende hoogtepunten. Op dag 3 vertrekken we van Selfoss richting Vik en komen we langs prachtige plekken. Ook dit keer heb ik weer erg mijn best gedaan voor een filmpje van deze dagen. Kijk maar mee door hier te klikken

ROADTRIP IJSLAND – RONDRIJDEN IN GRINDAVIK – DAG 1

Super leuk vind ik het om vanaf nu onze vakantie in IJsland te gaan delen met jou. We zijn al een heel eind met het uitzoeken van de foto’s en filmpjes dus het moment is daar. Vanaf nu kun je dus veeeeeeel IJsland-artikelen verwachten met daarin foto’s maar ook een kleine aftermovie per artikel.

IJsland is iets wat je hoort van verhalen of plaatjes van internet maar dat is toch altijd anders dan hoe je het beleefd. Ik hoop dat ik je een beetje onze beleving kan overbrengen, want het was echt fantastisch!

Wil je het hele verhaal lezen , klik dan op deze link

ROADTRIP IJSLAND – VAN HÖFN NAAR EGILSSTAÐIR – DAG 6-7

We gaan weer verder met onze roadtrip door IJsland. We verblijven nog één nachtje in Höfn, bezoeken Jökulsárlon, een van de grootste gletsjermeren van IJsland, rijden weer langs bijzondere plekken en gaan door naar het volgende plaatsje: Egilsstaðir.

Kijk vooral naar het filmpje hieronder , het complete reisverslag kan je hier vinden